Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Prowadzenie prezentacji i spotkań

Wystąpienia publiczne - prowadzenie profesjonalnych prezentacji i spotkań

Umiejętność występowania przed grupą ludzi jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w świecie biznesu. Profesjonalnie przygotowane i prowadzone spotkanie biznesowe ma kluczowy wpływ na budowanie relacji biznesowych.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami skutecznej autoprezentacji i komunikacji na forum publicznym. Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z zasadami stosowania komunikacji werbalnej 

i niewerbalnej, kreowaniem wizerunku, budowaniem relacji z partnerami oraz współpracownikami. Uczestnicy szkolenia poznają również sposoby panowania i kontroli nad emocjami, przeciwdziałania sytuacjom stresującym, a także aktywnego podchodzenia do podejmowanego wyzwania.

Program szkolenia

  1. Autoprezentacja - sztuka kreowania profesjonalnego wizerunku:
    • Wizerunek prezentera – sposób przedstawienia się, cechy wizerunku zawodowego, dress code kobiet i mężczyzn
    • Dopasowanie autoprezentacji do struktury odbiorców
    • Autoprezentacja jako kompetencja – asertywna umiejętność pozytywnej autoprezentacji
    • Opanowanie tremy – sposoby budowania odpowiedniego nastawienia i pewności siebie tuż przed wystąpieniem. Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia. Ćwiczenia antystresowe
  2. Odbiorcy przekazu:
    • Co należy wiedzieć o audytorium
    • Inicjowanie kontaktu z audytorium oraz techniki pobudzania aktywności słuchaczy
    • Angażowanie audytorium
    • Trening świadomego tworzenia kontaktu z grupą i prowadzenia uwagi słuchaczy
    • Dynamika relacji z audytorium
    • Wywieranie wpływu na emocje odbiorców, świadome kierowanie uwagą słuchaczy
  3. Atrakcyjność przekazu:
    • Techniki podtrzymywania uwagi i pobudzania aktywności słuchaczy
    • Trening budowy wciągającego i wyrazistego przekazu zapadającego w pamięć
    • Aranżacja sali
    • Proksemika czyli sztuka wykorzystania przestrzeni
  4. Trening wystąpień improwizowanych, czyli prezentacja bez przygotowania.
  5. Struktura wystąpienia, prezentacji
    • Dopasowanie prezentacji do potrzeb odbiorców
    • Elementy kluczowe prezentacji: rozpoczęcie prezentacji, treść, efektowne zakończenie
    • Reguły i techniki jasnego wyrażania swoich myśli
    • Prowadzenie prezentacji - jak powinna wyglądać dobra prezentacja, aby zrealizować zamierzone cele?
    • Prezentowanie własnych opinii i obrony własnego zdania. Jak skutecznie argumentować i przekonywać innych do własnego zdania
    • Rodzaje i kolejność argumentów
    • Argumenty racjonalne i argumenty emocjonalne
    • Wykorzystywanie materiałów ilustracyjnych i prowadzenie demonstracji
    • Wystąpienia informacyjne: struktura oraz konspekty informacyjnych wystąpień publicznych: raport, wykład, wystąpienie w sytuacji kryzysowej, testimonial (świadectwo)
    • Wystąpienia perswazyjne: konspekty perswazyjnych wystąpień publicznych: promocja projektu, deklaracja polityki, wystąpienie motywacyjne/agitacyjne, perswazyjny język – składowe perswazji (logika, etyka, emocje)
    • Zadawanie pytań i odpowiadanie na pytania z sali
  6. Komunikacja werbalna - poznanie zasad dobrego porozumiewania się:
    • Manieryzmy i błędy językowe
    • Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium
    • Zdobycie umiejętności mówienia w sposób przyciągający uwagę i robienie dobrego wrażenia na odbiorcach
    • Podstawowe zasady formułowania logicznych i interesujących wypowiedzi. Sposób opowiadania dynamiczny, obrazowy i wyrazisty, wzbudzający emocje
    • Podwyższanie kompetencji komunikacyjnych i atrakcyjności występującego
    • Narzędzia i mechanizmy wpływające na większe możliwości zapamiętania informacji
    • Psychologiczne aspekty wypowiedzi
  7. Komunikacja niewerbalna jako narzędzie wsparcia dla komunikacji werbalnej:
    • Gesty i postawa, które budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu
    • Skuteczne techniki głosowe – tempo, energia, budowanie siły głosu, magia pauzy, jak poprawić emisję głosu
  8. Sytuacje trudne:
    • Umiejętne reagowania na krytykę - zachowania asertywne
    • Sposoby przezwyciężania barier komunikacyjnych w trakcie wystąpień publicznych
    • Poznanie umiejętności odpowiedzi na pytania konstruktywne i trudne
    • Umiejętność unikania pytań, na które nie zna się odpowiedzi
    • Trudni uczestnicy i nieprzewidziane sytuacje oraz jak sobie z nimi radzić
    • Obrona przed manipulacją

Metody szkoleniowe

  • wykład, ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • dyskusje
  • testy psychologiczne
  • prezentacje

Termin i miejsce szkolenia

  • 23.08.2018, Katowice
  • 07.09.2018, Gdańsk
  • 14.09.2018, Wrocław
  • 18.09.2018, Poznań
  • 21.09.2018, Warszawa

Cena szkolenia

490 PLN

Cena obejmuje:

  • udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe i lunch
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Promocja wakacyjna

Przy zgłoszeniu do 31 sierpnia 2018 roku na szkolenie, które odbędzie się w 2018 roku otrzymują Państwo rabat wakacyjnyw wysokości 50 PLN za każdy dzień szkoleniowy

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (252.2 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu