Onboarding – wdrożenie nowego pracownika
Sukces odnoszą te organizacje, które rozumieją potrzeby swoich obecnych i potencjalnych pracowników tak dobrze, jak większość organizacji rozumie potrzeby swoich klientów.
Według Harvard Business Review, w firmach ze stworzoną strukturą onboardingu rotacja nowych pracowników zmniejsza się o 50 %, a ich efektywność wzrasta do 62%
Uczestnicy szkolenia poznają różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm. Uczestnicy będą w stanie zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
Program szkolenia
- Onboarding i jego wpływ na wizerunek,
funkcjonowanie i koszty organizacji
- Onboarding – korzyści dla firmy i pracownika
- Employee Experience
- Adaptacja pracownika i budowanie zaangażowania od pierwszych dni pracy
- Magia pierwszego dnia pracy
- Wpływ onboardingu na budowanie marki pracodawcy - Employer Branding
- Fluktuacja i optymalizacja kosztów zatrudnienia
- Obszary efektywnego wdrożenia pracownika w czterech
kluczowych obszarach
- Obszar proceduralny – Compliance
- Obszar zadań i celów – Clarification
- Obszar „zasad gry” kultura organizacyjna – Culture
- Obszar relacji i integracji – Connection
- Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji
- Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania
- Rodzaje onboardingu
- Onboarding pasywny
- High Potential Onboarding
- Onboarding proaktywny
- Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika
- Kategorie i taktyki adaptacyjne, analiza możliwości
- Narzędzia wykorzystywane w procesie:
- Procedury, pakiety powitalne, manuale – przewodniki po firmie, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne
- Przygotowanie „starych" pracowników na nadejście „nowego";
- Szkolenia
- Instruktaż stanowiskowy
- Spotkania formalne z przełożonymi
- Integracje
- Wskaźniki efektywności onboardingu
- Nowe trendy w onboardingu
- Pre-Boarding
- Re-Boarding
- Off-Boarding
- Best practice – przykłady najlepszych praktyk działań onboaringowych
- Podsumowanie szkolenia – przygotowanie do wdrożenia
Metody szkoleniowe
Szkolenie
prowadzone jest metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej
uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym
i w praktyczny
sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:
- Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
- Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
- Dyskusje
moderowane mają
na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
z omawianymi zagadnieniami - Sesje pytań
Termin i miejsce szkolenia
- 22.04.2024, szkolenie online
- 09.05.2024, szkolenie online
- 24.06.2024, szkolenie online
|
Cena szkolenia
690 PLN*/**, Szkolenie online
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- certyfikat uczestnictwa
890 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- notes, długopis
- przerwy kawowe, lunch
- certyfikat uczestnictwa
*Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).
**Jeżeli szkolenie stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT
Informacje i zgłoszenia
tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl