Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Efektywna komunikacja interpersonalna

Efektywna komunikacja interpersonalna

Było czterech ludzi o wdzięcznych imionach: Każdy, Ktoś, Ktokolwiek oraz Nikt. Trzeba było wykonać ważne zadanie i Każdy miał to zrobić. Każdy był pewien, że Ktoś to zrobi. Ktokolwiek mógł to zrobić, ale Nikt tego nie wykonał. Ktoś bardzo się tym zdenerwował, ponieważ to była praca Każdego. Każdy myślał, że Ktokolwiek może to zrobić, ale Nikt nie zorientował się, że Ktoś tego nie zrobił. Sprawa zakończyła się tym, że Każdy oskarżał Kogoś w sytuacji kiedy Nikt nie zrobił tego co Ktokolwiek mógł zrobić.

Głównym celem szkolenia jest podniesienie kompetencji interpersonalnych w zakresie komunikacji, rozwiązywania sytuacji trudnych i wzajemnej współpracy.

Program szkolenia

  1. W jaki sposób się komunikujemy?
    • Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
    • Co sprawia, że czujemy się razem dobrze?
    • Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
    • Komunikacja werbalna - poznanie zasad dobrego porozumiewania się
    • Dostosowanie języka i formy przekazu do odbiorcy
    • Komunikacja niewerbalna jako narzędzie wsparcia dla komunikacji werbalnej
    • Gesty i postawa, które budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu
    • Skuteczne techniki głosowe – tempo, energia, budowanie siły głosu, magia pauzy, jak poprawić emisję głosu
    • Sytuacje trudne
    • Poznanie umiejętności odpowiedzi na pytania konstruktywne i trudne
    • Umiejętność unikania pytań, na które nie zna się odpowiedzi
    • Trudni rozmówcy i nieprzewidziane sytuacje oraz jak sobie z nimi radzić
  2. Przyczyny braku współpracy
    • Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
    • Sytuacje trudne i ich rodzaje
    • Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili.
    • Bariery komunikacyjne
  3. Jak komunikacja buduje współpracę?
    • Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
    • Świadomość własnych potrzeb 
    • Motywacja - przyspieszenie realizacji celu
    • Ustalania priorytetów- ZASADA EISENHOWERA
    • Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
  4. Komunikacja asertywna
    • Asertywność w kontaktach ze współpracownikami - zwracanie uwagi innym: komunikat "ja"
    • Sztuka prowadzenia asertywnej rozmowy
    • Sztuka dzielenia się swoimi poglądami - asertywne wyrażanie własnych opinii, uczuć, potrzeb i próśb
    • Zasady przyjmowanie i udzielania komplementów i pochwał
    • Asertywne egzekwowanie swoich praw - drabina interwencji
    • Formy wyrażania negatywnych uczuć- FUO (fakt, ustosunkowanie, oczekiwanie)
    • Asertywna odmowa czyli jak nie podejmować się rzeczy, których podjąć się nie chce - sztuka kulturalnego, lecz stanowczego odmawiania

Metody szkoleniowe

  • wykład, prezentacje
  • studia przypadku, ćwiczenia
  • projekty zespołowe
  • scenki tematyczne
  • testy psychologiczne
  • dyskusje

Termin i miejsce szkolenia

  • 15.02.2018, Warszawa
  • 20.02.2018, Wrocław
  • 26.02.2018, Gdańsk
  • 06.03.2018, Katowice
  • 15.03.2018, Poznań

Cena szkolenia

490 PLN*

Cena obejmuje:

  • warsztaty praktyczne
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia , które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • lunch, przerwy kawowe
  • certyfikat uczestnictwa, notes, długopis

*Cena szkolenia jest ceną netto.  Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23 %).


Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (252.2 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu