Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Sektor publiczny » Mobbing w miejscu pracy

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

Pracodawcy mają prawny obowiązek przeciwdziałania zjawisku mobbingu i dyskryminacji w swoich organizacjach. Różna narodowość, wiek, płeć naszych pracowników często ma wpływ na konflikty i może prowadzić do dyskryminacji. Sytuacje konfliktowe o charakterze mobbingu, czy dyskryminacji mają negatywny wpływ nie tylko na jakość, efektywność wykonywanej przez pracowników pracy, ale także na atmosferę stosunków interpersonalnych.

Głównym celem szkolenia jest wyjaśnienie otoczenia prawnego, z uwzględnieniem ostatnich zmian dotyczącego zagadnienia mobbingu i dyskryminacji w miejscy pracy oraz pokazanie uczestnikom szkolenia jak rozróżnić mobbing od zwykłych zachowań związanych z presją czasu, wydawaniem poleceń służbowych czy ich egzekwowaniem. Poruszana zostanie także kwestia tzw. fałszywych ofiar mobbingu oraz zarys możliwości diagnostycznych działań takich osób. Uczestnicy poznają charakterystykę mobbera i jego metod działania. Będą potrafili rozpoznać sytuacje o charakterze mobbingu czy dyskryminacji i im przeciwdziałać.

Program szkolenia

  1. Definicje zjawiska mobbingu i dyskryminacji
  2. Omówienie zagadnień: podległość służbowa, dyscyplina pracy, wydawanie poleceń, presja czasu, terminowość
  3. Relacje panujące w organizacji:
    • przełożony – podwładny
    • podwładny – przełożony
    • współpracownik - współpracownik
  4. Dyskryminacja – typy, fazy, przyczyny
    • dyskryminacja bezpośrednia
    • dyskryminacja pośrednia
    • molestowanie (w tym molestowanie seksualne)
    • ustawowy katalog przyczyn dyskryminacji
    • przykładowe przyczyny spoza katalogu ustawowego
    • nierówne traktowanie niebędące dyskryminacją
    • dyskryminacja w trakcie trwania stosunku pracy – przykłady z życia
    • "dyskryminacja" ustawowa (ustawowe uprzywilejowanie niektórych pracowników)
    • inne względy różnicowania sytuacji pracowników nie będące dyskryminacją – przykłady praktyczne
  5. Typy i fazy mobbingu
    • wybrane klasyfikacje działań mobbingowych
    • cechy charakterystyczne mobberów
    • cechy charakterystyczne ofiar
    • problem odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu
    • manipulacje w mobbingu - zarys problemu
    • odróżniania zwykłych konfliktów interpersonalnych od konfliktów o znamionach mobbingu – przykłady praktyczne
  6. Podobieństwa i różnicę między mobbingiem a dyskryminacją - rozpoznawanie - praktyczne przykłady zachowań mobbinngu i dyskryminacji
  7. Skutki mobbingu i dyskryminacji
  8. Przeciwdziałanie nierównemu traktowaniu pracowników – w świetle najnowszej nowelizacji KP
    • Regulacja zasady równego traktowania w zatrudnieniu: zasada „zwykłego” nierównego traktowania, zasada niedyskryminacji
    • Dopuszczalna dyferencjacja sytuacji pracowników
    • Obowiązek pracodawcy przeciwdziałania nierównemu traktowaniu w zatrudnieniu
    • Zmiany wprowadzone ustawą z 16 maja 2019 r. O zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw
  9. Problematyka mobbingu w organizacji po najnowszej nowelizacji 
    • Roszczenia przysługujące po nowelizacji KP
  10. Przeciwdziałanie mobbingowi, dyskryminacji w miejscu pracy – podsumowanie, wytyczne
    • Zasady powoływania i pracy komisji antymobbingowej

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnych otoczeniu zawodowym.

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują wiedzę w zakresie mobbingu
    i dyskryminacji
  • Ćwiczenia praktyczne, których celem jest nabycie praktycznej wiedzy w zakresu rozróżnienia działań mobbingowych od zwykłych zachowań, gdzie pojawiają się emocje
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z omawianymi zagadnieniami
  • Sesje pytań, indywidualne konsultacje

Termin i miejsce szkolenia

  • 15.02.2021, Warszawa
  • 15.02.2021, szkolenie online
  • 10.03.2021, Poznań
  • 10.03.2021, szkolenie online
  • 19.03.2021, Wrocław
  • 19.03.2021, szkolenie online
  • 30.03.2021, Katowice
  • 30.03.2021, szkolenie online
  • 16.04.2021, Zielona Góra
  • 16.04.2021, szkolenie online
  • 18.05.2021, Gdańsk
  • 18.05.2021, szkolenie online

Cena szkolenia

590 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego

Cena obejmuje:

  • udział w warsztacie
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe, lunch
  • certyfikat uczestnictwa

290 PLN*/**, cena 3-godzinnego szkolenia online

Cena obejmuje:

  • udział w warsztacie online
  • bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
  • możliwość zadawania pytań

*Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

**Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT

Promocja świąteczna

Przy zgłoszeniu do końca 2020 roku, rabat 5% na każde szkolenie odbywające się w 2021 roku.

Istnieje możliwość wystawienie faktury w 2020 roku i skorzystanie ze szkoleń w 2021 roku. 

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (291.1 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu