Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » Efektywna współpraca, czyli jak budować relacje

Efektywna współpraca w zespole wielopokoleniowym

Głównym celem szkolenia jest podniesienie kompetencji interpersonalnych w zakresie komunikacji, rozwiązywania sytuacji trudnych i wzajemnej współpracy w zespole wielopokoleniowym.

Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe różnice w komunikacji pomiędzy pokoleniami: Baby Boomers, X, Y, Z oraz poznają korzyści z budowania zespołów na bazie zróżnicowania wieku pracowników.

W ostateczności wpłynie to na efektywną realizację wyznaczonych zadań i zwiększenie wydajności całej organizacji oraz stworzenie stabilnych, zintegrowanych i lojalnych zespołów pracowniczych.

Program szkolenia

  1. Komunikacja w zespole wielopokoleniowym
    • Różnice pomiędzy pokoleniowe
    • Mówimy to samo, myślimy co innego – jak uwspólniać wartości
    • Jakie zachowania są akceptowalne dla poszczególnych pokoleń
    • Czy kompetencje językowe mają znaczenie – esej czy SMS
    • „Kanapka pokoleniowa” – jakie korzyści i zagrożenia niesie
    • Motywowanie różnych pokoleń – tak samo czy inaczej?
    • Różnice w sposobach uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy
    • Techniki wymiany wiedzy i doświadczeń
    • Mistrz i uczeń - stosunek do autorytetów
    • Mentoring odwrócony – zasady
    • Podejście do zmian w firmie
    • Elastyczność – co to znaczy w praktyce?
    • Tempo adaptacji – jak na nie wpływać?
  2. Praktyczne aspekty komunikacji wielopokoleniowej
    • Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
    • Komunikacja werbalna - poznanie zasad dobrego porozumiewania się, dostosowanie języka i formy przekazu do odbiorcy, język korzyści
    • Komunikacja niewerbalna jako narzędzie wsparcia dla komunikacji werbalnej - gesty i postawa, która budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu
    • Skuteczne techniki głosowe – tempo, energia, budowanie siły głosu, magia pauzy
    • Komunikacja dwustronna – kluczem sukcesu zespołu
    • Efekt komunikacji – wspólne cele
    • Motywacja - przyspieszenie realizacji celu
    • Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
  3. Sytuacje trudne i konfliktowe
    • Rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych – wskazanych przez prowadzącego
      i uczestników szkolenia
    • Jak zmieniać nastawienie?
    • Jak opanować swoje emocje?
    • Komunikat "ja"
    • Asertywne wyrażanie własnych opinii, uczuć, potrzeb i próśb
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Konstruktywne metody radzenia sobie z krytyką i obiekcjami ze strony innych

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnych otoczeniu zawodowym i w praktyczny sposób poznać i zastosować sposoby komunikowania się w zespole wielopokoleniowym.

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną przekazują wiedzę
    w zakresie komunikowania w zespołach różnorodnych, wielopokoleniowych
  • Testy diagnozują stan aktualny i obszary do poprawy
  • Ćwiczenia zarówno indywidualne jak i grupowe wpływające na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań
  • Prace grupowe umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
    z omawianymi zagadnieniami

Termin i miejsce szkolenia

  • 25.03.2019, Katowice
  • 02.04.2019, Wrocław
  • 10.04.2019, Gdańsk
  • 25.04.2019, Warszawa
  • 30.04.2019, Zielona Góra
  • 04.05.2019, Poznań

Cena szkolenia

490 PLN

Cena obejmuje:

  • udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe i lunch
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (289.3 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu