Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Przeprowadzanie rozmów derekrutacyjnych

Exit interview - przygotowanie do wdrożenia

Sytuacja, w której z organizacji odchodzą utalentowani pracownicy, jest niewątpliwie bardzo trudna. Pozyskanie nowego pracownika z rynku w dzisiejszych czasach jest bardzo trudne, jego wdrożenie i uzyskanie pełnej efektywności na stanowisku pracy niejednokrotnie trwa dłużej niż trzy miesiące okresu próbnego
i generuje dodatkowe koszty.

Exit interview jest formą wywiadu z odchodzącym pracownikiem. Forma wywiadu pokazuje najczęściej powody rezygnacji z pracy oraz pozwala zidentyfikować obszary zmian w firmie. Prawidłowo skonstruowane
i przeprowadzone wywiady powinny dostarczyć użytecznych informacji na temat organizacji i środowiska pracy, kultury, funkcjonujących procesów i systemów, zarządzania czy możliwości rozwoju.

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie do wdrożenia rozmów wyjściowych – exit interview.

 

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do osób pełniących funkcje kierownicze oraz przedstawicieli działów HR.

Program szkolenia

  1. Exit Interview, derekrutacja
    • przyczyny odejścia pracowników
    • czym jest exit interview?
    • czym jest derekrutacja?
    • procedura derekrutacyjna
    • etapy procesu derekrutacji
  2. Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy wyjściowej
  3. Rozmowa wyjściowa
    • kto przeprowadza?
    • kto podlega?
    • optymalny czas i miejsce rozmowy
    • etapy rozmowy i jej uczestnicy
    • atmosfera spotkania i sposób prowadzenia rozmowy
    • elementy werbalne i niewerbalne podnoszące skuteczność komunikacji
    • sposoby zadawania pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące
    • asertywność podczas rozmów wyjściowych – poznaj prawa asertywności, zanim zaczniesz
    • scenariusz spotkania - co mówić, a czego nie wolno powiedzieć odchodzącemu pracownikowi
    • najczęściej zadawane pytania
  4. Opracowanie ankiet wyjściowych
  5. Reakcje pracowników zwalnianych
    • emocje pracownika – jak sobie z nimi radzić?
    • sposoby reagowania na agresywną lub uległą postawę pracownika
    • jak zadbać o samego siebie podczas rozmowy?
  6. Symulacje rozmów wyjściowych
  7. Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany - przekazanie informacji innym pracownikom zespołu
  8. Podsumowanie - korzyści wynikające z dobrze przeprowadzonych rozmów

Metody szkoleniowe

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym
i w praktyczny sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
  • Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
    z omawianymi zagadnieniami
  • Sesje pytań

Termin i miejsce szkolenia

  • 16.07.2019, Poznań
  • 21.08.2019, Warszawa
  • 27.08.2019, Gdańsk
  • 12.09.2019, Wrocław
  • 23.09.2019, Katowice

Cena szkolenia

490 PLN

Cena obejmuje:

  • udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe i lunch
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (204.1 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu