Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Przeprowadzanie rozmów derekrutacyjnych

Rozmowy derekrutacyjne, Exit interview - przygotowanie do wdrożenia

Obecna sytuacja spowodowała, że musimy optymalizować koszty. Wielu przedsiębiorców zaczyna od redukcji zatrudnienia. Musimy rozstać się z pracownikiem, czasem na zawsze, a czasem mając nadzieję, że jak sytuacja się unormuje będzie mógł do nas wrócić. Warto przygotować się do rozmów wyjściowych, a dodatkowo pomyśleć o wdrożeniu, lub zmodyfikowaniu pytań w wywiadzie exit interview.

Prawidłowo skonstruowane i przeprowadzone wywiady powinny dostarczyć użytecznych informacji na temat organizacji i środowiska pracy, kultury, funkcjonujących procesów i systemów, zarządzania czy możliwości rozwoju.

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie do wdrożenia rozmów wyjściowych – exit interview.

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do osób pełniących funkcje kierownicze oraz przedstawicieli działów HR.

Program szkolenia

  1. Exit Interview, derekrutacja
    • czym jest exit interview?
    • czym jest derekrutacja?
    • procedura derekrutacyjna
    • etapy procesu derekrutacji
  2. Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy wyjściowej
  3. Rozmowa wyjściowa
    • kto przeprowadza?
    • kto podlega?
    • optymalny czas i miejsce rozmowy
    • etapy rozmowy i jej uczestnicy
    • atmosfera spotkania i sposób prowadzenia rozmowy
    • elementy werbalne i niewerbalne podnoszące skuteczność komunikacji
    • sposoby zadawania pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące
    • asertywność podczas rozmów wyjściowych – poznaj prawa asertywności, zanim zaczniesz
    • scenariusz spotkania - co mówić, a czego nie wolno powiedzieć odchodzącemu pracownikowi
    • najczęściej zadawane pytania
  4. Opracowanie ankiet wyjściowych
  5. Reakcje pracowników zwalnianych
    • emocje pracownika – jak sobie z nimi radzić?
    • sposoby reagowania na agresywną lub uległą postawę pracownika
    • jak zadbać o samego siebie podczas rozmowy?
  6. Symulacje rozmów wyjściowych
  7. Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany - przekazanie informacji innym pracownikom zespołu
  8. Podsumowanie - korzyści wynikające z dobrze przeprowadzonych rozmów

Metody szkoleniowe

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym
i w praktyczny sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
  • Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
    z omawianymi zagadnieniami
  • Sesje pytań

Termin i miejsce szkolenia

  • 09.09.2020, szkolenie online
  • 25.09.2020, szkolenie online

Cena szkolenia

590 PLN

Cena obejmuje:

  • udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (275.2 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu