Rozmowy derekrutacyjne, Exit interview - przygotowanie do wdrożenia
Od kilku
lat na całym świecie obserwowane jest zjawisko „Great Resignation” - polegające
na masowym odchodzeniu
z dotychczasowej pracy. Zjawisku sprzyjają: rynek
pracownika oraz niski poziom bezrobocia. Zamiast rozmowy
z pracodawcą - decydują się na
zmianę firmy. Celem rozmowy Exit interview jest zatrzymanie pracownika lub poznanie głównych przyczyn rezygnacji z
pracy. Dobrze przeprowadzone wywiady wyjściowe mogą być doskonałym
narzędziem do zbierania otwartych i szczerych informacji o firmie, które
ostatecznie pomogą przeciwdziałać rotacji pracowników oraz wpłynąć na usprawnienia
w całej organizacji.
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie do wdrożenia rozmów wyjściowych – exit interview.
Profil uczestnika
Szkolenie jest skierowane do osób pełniących funkcje kierownicze oraz przedstawicieli działów HR.
Program szkolenia
- Exit Interview, derekrutacja
- czym jest exit interview?
- czym jest derekrutacja?
- procedura derekrutacyjna
- etapy procesu derekrutacji
- Przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy wyjściowej
- Rozmowa wyjściowa
- kto przeprowadza?
- kto podlega?
- optymalny czas i miejsce rozmowy
- etapy rozmowy i jej uczestnicy
- atmosfera spotkania i sposób prowadzenia rozmowy
- elementy werbalne i niewerbalne podnoszące skuteczność komunikacji
- sposoby zadawania pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące
- asertywność podczas rozmów wyjściowych – poznaj prawa asertywności, zanim zaczniesz
- scenariusz spotkania - co mówić, a czego nie wolno powiedzieć odchodzącemu pracownikowi
- najczęściej zadawane pytania
- Opracowanie ankiet wyjściowych
- Reakcje pracowników zwalnianych
- emocje pracownika – jak sobie z nimi radzić?
- sposoby reagowania na agresywną lub uległą postawę pracownika
- jak zadbać o samego siebie podczas rozmowy?
- Symulacje rozmów wyjściowych
- Zarządzanie zespołem w sytuacji zmiany - przekazanie informacji innym pracownikom zespołu
- Podsumowanie - korzyści wynikające z dobrze przeprowadzonych rozmów
Metody szkoleniowe
Szkolenie
prowadzone jest metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej
uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym
i w praktyczny
sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:
- Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
- Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
- Dyskusje
moderowane mają
na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
z omawianymi zagadnieniami - Sesje pytań
Termin i miejsce szkolenia
|
Cena szkolenia
590 PLN*/**, cena szkolenia online
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie online
- bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
- możliwość zadawania pytań
790 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- notes, długopis
- przerwy kawowe, lunch
- certyfikat uczestnictwa
*Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).
**Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT