Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » Akademia Trenera

Akademia trenera - czyli, jak efektywnie prowadzić szkolenia

Akademia trenera dedykowana jest osobą, które zaczynają przygodę ze szkoleniami. Szczególnie zapraszamy początkujących trenerów wewnętrznych.

Głównym celem akademii jest dostarczenie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania, prowadzenia i badania efektywności szkoleń.

Moduł I – Projektowanie szkolenia

  1. Najnowsze trendy na rynku szkoleń
  2. Określenie grup osób szkolonych
  3. Kategoryzacja szkoleń
  4. Źródła informacji o potrzebach szkoleniowych
  5. Analiza potrzeb szkoleniowych - techniki i metody badawcze
    • formularz kompetencji
    • system ocen okresowych pracowników
    • kwestionariusz
    • ankieta
    • arkusz priorytetów
  6. Definiowanie celów szkoleniowych i korzyści dla uczestników i organizacji
  7. Konstruowanie scenariuszy szkoleń
    • tworzenie szkieletu programu szkolenia
    • tworzenie treści szkoleniowych
    • podział szkolenia na moduły
  8. Przygotowywanie narzędzi i materiałów wspierających prowadzenie szkoleń
    • prezentacje multimedialne
    • materiał opisowy: opis nowych rozwiązań, aktualne akty prawne itp.
    • warsztaty: scenariusze ćwiczeń, zadania, testy itp.
    • ankiety oceniające

Moduł II – Badanie efektywności szkolenia

  1. Tworzenie narzędzi wspierających wdrożenie pozyskanej wiedzy po szkoleniu
  2. Omówienie najpopularniejszych metod wykorzystywanych w pomiarze efektywności szkoleń
    • reguła SMART
    • model D. Kirkpatricka - określanie potrzeb i celów metodą ciągu przyczynowo-skutkowego: analiza U
    • interesariusze projektu szkoleniowego wg. Lesliego Rea
  3. Model obliczania rentowności szkoleń J. Phillips’a
  4. Narzędzia wykorzystywane do pomiaru efektywności
    • ankiety, testy i egzaminy
    • obserwacje, symulacje
    • systemy monitorowania wyników
    • assessment i development center
  5. Analiza końcowa
    • wyliczenia wartości wskaźników biznesowych w badanym okresie: koszty projektu, wskaźnik ROI
    • określenie dodatkowych korzyści biznesowych
  6. Raport poszkoleniowy

Moduł III – Prowadzenie szkolenia - kompetencje interpersonalne niezbędne w pracy trenera

  1. Moja rola – trenera, w grupie
  2. Praca z przestrzenią na sali szkoleniowej
  3. Pomoce – flipchart, projektor, rekwizyty
  4. Rola mowy ciała podczas prowadzenia szkoleń
  5. Sposoby prowadzenia skutecznych prezentacji
  6. Techniki aktywizowania grupy, efektywna komunikacja interpersonalna:
    • umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
    • efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
    • wybór optymalnej metody działania – nastawienie kierunkowe - pryzmat celu
    • język korzyści, kotwiczenie, truizmy
    • spójność w przekazywaniu informacji
    • aktywne słuchanie
    • nawiązywanie do wypowiedzi
    • umiejętności zachęcania do rozmowy
    • zadawanie pytań
    • umiejętność prowadzenia, moderowania dyskusji
    • udzielanie informacji zwrotnej
    • asertywność w prowadzeniu szkolenia
  7. Sytuacje trudne
    • metody reagowania na zakłócenia
    • kontrola emocji – opanowanie stresu
  8. Przykłady gier szkoleniowych w kontekście procesu grupowego

Moduł IV – Budowanie osobistej marki trenera

  1. Specyfika zawodu trenera
  2. Budowanie wizerunku trenera
  3. Autoprezentacja – kluczowy element pracy trenera
    • emisja głosu
    • trening aktorski
  4. Role trenerskie
    • praca z wizją i celami
  5. Kluczowe kompetencje trenerskie
  6. Etyka pracy trenera
    • zasady i wartości w pracy trenera
  7. Trener w roli coacha
    • typy i rodzaje coachingu

Metody szkoleniowe

  • wykład, ćwiczenia, studia przypadku, scenki tematyczne, dyskusje
  • testy psychologiczne
  • gry, projekty indywidualne i zespołowe
  • prezentacje, praca z kamerą

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (252.2 kB)

Zapytaj o szczegóły