Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i benefity pracownicze: dokumentacja, dane wrażliwe, artykuł 8
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych jest tworzony z odpisów, które pracodawca ma obowiązek przekazywać na ten cel w zależności od liczby zatrudnianych osób. Dla zrekompensowania sobie tego wydatku, pracodawca wrzuca odpisy do kosztów podatkowych, dzięki czemu płaci mniejszy podatek.
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami tworzenia i rozliczania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS).
Profil uczestnika
Szkolenie jest skierowane do kadry kierowniczej, pracowników działów kadr i płac, przedstawicieli załóg ZFŚS.
Program szkolenia
- Obowiązek tworzenia regulaminu wynagrodzenia, regulaminu pracy i funduszu socjalnego
- Cele tworzenia Zakładowego
Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS):
- finansowanie działalności socjalnej, dofinansowanie obiektów socjalnych, tworzenie żłobków przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego
- podmioty zobowiązane do tworzenia ZFŚS
- rozpoczęcie działalności w trakcie roku
- osoby uprawnione: pracownicy i ich rodziny, emeryci i renciści
- zasady gospodarowania środkami
- finansowanie działalności socjalnej
- regulamin jako podstawa funkcjonowania ZFŚS
- Podstawa wymiaru odpisów na 2023 rok
- odpis podstawowy
- odpis na jednego pracownika młodocianego
- odpis podwyższony
- zwiększenia
- Rozdział środków – kryteria
- sytuacja życiowa, rodzinna i materialna osoby uprawnionej do korzystania z funduszu
- konieczność współpracy ze związkami
- Obowiązek dokumentowania sytuacji materialno-bytowej a ustawa o ochronie danych osobowych -kontrowersyjny artykuł 8 ustawy o ZFŚS
-
- jakie dochody osiąga pracownik poza zakładem pracy, w którym ubiega się o świadczenie
- jaka jest sytuacja życiowa wszystkich członków jego rodziny, z którymi prowadzi wspólne gospodarstwo domowe
- żądanie przedłożenia zeznania PIT w związku z ubieganiem się o świadczenia z ZFŚS
- przetwarzanie danych rodziny pracownika
- Komisja socjalna
- zasady tworzenia
- kompetencje
- zadania
- Odpowiedzialność karna za naruszenie zasad tworzenia ZFŚS i dysponowania jego środkami
- Bon towarowy jako świadczenie dla pracowników
- Świadczenia z ZFŚS a podatek dochodowy - zagadnienia problemowe dotyczące opodatkowania i oskładkowania wypłat pieniężnych i świadczeń w naturze: opodatkowanie samochodu służbowego, telefonu, szkolenia, pakiety medyczne, imprezy integracyjne, transport, ubiór służbowy, posiłki, ubezpieczenia
- Koszty uzyskania przychodów: powiązanie
z przychodami, wyłączenia ustawowe, zasady potrącania:
- zapomogi
- emeryci i renciści
- świadczenia okolicznościowe
- opieka nad dziećmi
- wypoczynek dzieci
- ZFŚS a zajęcia komornicze
- Przejście zakładu pracy a ZFŚS
- Sposób na uwolnienie się od ZFŚS
Metody szkoleniowe
Szkolenia prowadzone są metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnych otoczeniu zawodowym i w praktyczny sposób poznać i zastosować zdobytą wiedzę.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:
- Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
- Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
- Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z omawianymi zagadnieniami
- Sesje pytań
Termin i miejsce szkolenia
- 18.10.2023, szkolenie online
- 18.10.2023, Warszawa
- 22.11.2023, szkolenie online
- 14.12.2023, szkolenie online
Cena szkolenia
690 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- notes, długopis
- przerwy kawowe, lunch
- certyfikat uczestnictwa
590 PLN*/**, cena szkolenia online
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie online
- bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
- możliwość zadawania pytań
*Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).
**Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT
Opinie uczestników szkoleń
Bardzo przydatne i dobrze przygotowane szkolenie. Dziękuję Katarzyna, Inalfa Roof Systems Polska Sp. z o.o.
Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Doskonałe przygotowanie osoby prowadzącej szkolenie i ciekawy materiał szkoleniowy. Anna, SZPITAL CZERNIAKOWSKI
Szkolenie bardzo fajne, trochę informacji nowych, mimo, że zajmuję się tym tematem już długo. Prowadzącą – Panią Katarzynę – ocenia bardzo dobrze. Wysokie kompetencje, nieoceniony fakt, że jest inspektorem PIP, stąd wie jak wyglądają sprawy socjalne podczas kontroli instytucji; otrzymałam też odpowiedź na ważne dla mnie pytanie. Poza tym było sympatycznie, sprawnie i ciekawie. Agnieszka, IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ
Szkolenie bardzo wartościowe, konkretne a Pan trener bardzo sympatyczny i przekazujący informacje w sposób jasny, zrozumiały. Poza tym dużo przykładów praktycznych i wskazówek do pracy. Małgorzata , Tauron Dystrybucja SA
Szkolenie online było bardzo wyczerpujące, przeprowadzone bardzo rzetelnie. Miło było słuchać. Agata, ORLEN Centrum Usług Korporacyjnych Sp. z o.o.
Konkretne, rzeczowe, rozwiało wiele wątpliwości kazusowych. Lucyna, Przedsiębiorstwo ART Płakowice Sp. z o.o.
Szkolenie przeprowadzone w sposób zrozumiały i ciekawy, poparte prawdziwymi przykładami. Iwona, BOXMET LTD Sp. z o.o
Szkolenie prowadzone profesjonalnie. Zagadnienia dobrane z tematem szkolenia. Ewa, ZAKŁADY CERAMICZNE BOLESŁAWIEC W BOLESŁAWCU Sp. z o.o.
Szkolenie było ciekawe. Pan trener bardzo rzeczowo wyjaśniał wszystkie zagadnienia. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne. Adriana, REMY Sp. z o.o.
Szkolenie bardzo mi się podobało i poszerzyło moja wiedzę w tym temacie. Małgorzata, Instytut Energetyki Instytut Badawczy
Informacje i zgłoszenia
tel.: (22) 250 12 12, (68) 419 09 45
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl