Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » Trening umiejętności menedżerskich

Zarządzanie zespołem - trening umiejętności menedżerskich

Głównym celem szkolenia jest jest przekazanie wiedzy niezbędnej do zarządzania zespołami pracowniczymi.

Uczestnicy po szkoleniu będą potrafił precyzyjnie określić stawiane im cele, delegować zadania, zarządzać priorytetami, angażując przy tym wszyskich członków zespołu. W ostateczności wpłynie to na efektywną realizacje wyznaczonych zadań
i zwiększenie wydajności całej organizacji.

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania przedsiębiorstwa, którzy chcą usprawnić kierowanie i odpowiednio efektywnie kształtować zachowania uczestników organizacji oraz relacje interpersonalne.

Program szkolenia

  1. Kierowanie zespołem –kompetencje i umiejętności, rola i zadania lidera zespołu, zespół
    • przywództwo - rola i zadania lidera zespołu
    • diagnozowanie własnych predyspozycji przywódczych
    • expose szefa - autorytet, asertywność, zasady
    • formalne i nieformalne źródła autorytetu
    • mój zespół
    • typy pracowników – typy zachowań w zespole
  2. Organizacja pracy, monitowanie
    • cele/zadania indywidualne i zespołowe: SMART, CLEAR
    • analiza wykorzystania czasu - ocena czasu trwania czynności
    • zarządzanie priorytetami - klasyfikacja zadań pod kątem ważności i pilności - Zasada Eisenhowera
    • złodzieje czasu i sposoby ich eliminacji
    • krzywa wydajności
    • plan dnia
    • reguła 60/40
    • kontrola realizacji zadań
    • czerwone i zielone godziny
  3. Komunikacja w zespole, udzielanie informacji zwrotnej
    • efektywna komunikacja kluczem sukcesu w budowaniu zaangażowanego zespołu
    • reguły i zasady dotyczące dobrej komunikacji zarówno ustnej jak i pisemnej
    • mechanizmy rządzące w grupie
    • sytuacje trudne i konfliktowe
  4. Motywowanie i budowanie zangażowania wśród pracowników
    • model zaangażowania organizacyjnego: wymiar myślenia, odczuwania, działania
    • jasny podział zadań i obowiązków
    • role zespołowe, współpraca oraz odpowiedzialność członków zespołu
    • zidentyfikowanie kluczowych motywatorów i umiejętność dopasowywania ich do pracowników
    • model współpracy czy rywalizacji
    • zasady prawidłowego stosowania nagród i kar
  5. Delegowanie zadań -wspieranie i egzekwowanie wykonania powierzonych zadań
    • podejmowanie decyzji – decydowanie, a działanie
    • wydawanie poleceń kontra delegowanie zadań i uprawnień
    • precyzja w delegowaniu zadań i przekazywaniu informacji
    • wspieranie w wykonaniu zadania
    • sztuka motywowania przez delegowane zadanie
    •  „miękka” kontrola zleconych i delegowanych zadań
    • rozliczanie pracy wykonanej – kryteria, terminy, ocena, informacja zwrotna
  6. Zwiększanie efektywności zespołu- spotkania, informacja zwrotna, wsparcie przełożonego
  7. Podsumowanie szkolenia i wspólne wypracowanie planu wdrożenia, do codziennej pracy, praktyk nabytych na szkoleniu

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników. Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu i w praktyczny sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady interaktywne z prezentacją multimedialną przekazują wiedzę niezbędną do zarządzania zespołem
  • Testy autodiagnostyczne - wskazują mocne i słabe strony uczestników szkolenia w budowaniu i utrzymywaniu relacji interpersonalnych, komunikacji werbalnej (wyniki do wiadomości uczestników)
  • Ćwiczenia zarówno indywidualne, jak i grupowe wpływają na kształtowanie pożądanych postaw i zachowań
  • Symulacje sytuacji trudnych i konfliktowych
  • Scenki z odgrywaniem ról – motywowanie, udzielanie informacji zwrotnych, delegowane zadań – wskazanie przez uczestników i trenera prowadzącego mocnych stron i obszarów do poprawy
  • Dyskusje moderowane mają na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z omawianymi zagadnieniami

Termin i miejsce szkolenia

  • 25.10.2018, Wrocław
  • 26.10.2018, Zielona Góra
  • 09.11.2018, Poznań
  • 13.11.2018, Katowice
  • 10.12.2018, Warszawa
  • 12.12.2018, Gdańsk

Cena szkolenia

490 PLN */**

Cena obejmuje:

  • czynny udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe i lunch
  • imienny certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

* Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%). Jeżeli szkolenie jest finansowane ze środków publicznych i stanowi element kształcenia zawodowego, zwolnione z VAT

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (289.3 kB)

Zarezerwuj miejsce na szkoleniu