Obrona przed manipulacją - socjotechniczne metody wyłudzania informacji
W dzisiejszej dobie informacja jest najcenniejszym produktem. Wyłudzanie informacji jest znane od dawna. W niektórych kręgach zawodowych jest podstawą wykonywanego zawodu.
Często zdarza się, że pracownicy całkiem nieświadomie i często w dobrej wierze ujawniają zastrzeżone informacje.
Szkolenie jest prowadzone w formie treningu mającego na celu pokazanie różnych metod wyłudzania informacji i wyrobienie czujności.
Osoba, która doświadczyła na sobie próby wyłudzenia informacji podczas szkolenia i podjęła skuteczną samoobronę w bezpiecznych warunkach, gdy spotka się z podobnym postępowaniem w sytuacji naturalnej łatwiej rozpozna próbę wyłudzenia, zachowa spokój płynący z poczucia kompetencji i zatem skuteczniej przeciwstawi się odwołując do przetrenowanych sposobów.
Konieczne jest uczulenie pracowników na różne metody wyłudzania informacji. Skuteczne jest ich zaprezentowanie, omówienie mechanizmów psychicznych, które są wykorzystywane w ich stosowaniu i prostych środków zaradczych.
Program szkolenia
- Socjotechnika,
czyli sztuka manipulowania ludźmi
- reguła wzajemności
- reguła sympatii
- reguła niedostępności
- reguła dowodu społecznego
- reguła konsekwencji
- reguła autorytetu
- reguła wartości
- narzędzia wpływu
- Merytoryczna
dyskusja, wymiana informacji czy też zręczna próba wydobycia od nas informacji:
- jaki jest cel pytającego?
- dokąd zmierza, co chce uzyskać?
- jakie motywy nim kierują?
- jaka motywacja skłania go do podjęcia tematu?
- czy informacje, którymi posłużę się w odpowiedzi, przekazałbym pytającemu również przy pytaniu wprost?
- czy mam prawo posługiwać się określonymi informacjami w tej sytuacji?
- czy informacje te nie mogą być wykorzystane ze szkodą dla mnie lub instytucji, którą reprezentuję?
- Wykorzystanie
emocjonalnego nastawienia
- do osoby
- do tematu
- do informacji
- do firmy
- Metody
wyłudzania informacji - obrona przed manipulacją – trening
- słowa, brzmienie głosu
- zmiana postawy ciała - w tym szczególnie położenie barków
- zmiana ukrwienia skóry
- zmiana średnicy źrenic
- odpowiednia mimika twarzy - w tym szczególnie położenie kącików ust
- wyraz ust
- zmiana tonu głosu
- gest np. lekceważenia, akceptacji itp.
- wykorzystywanie mocnych stron
Metody szkoleniowe
- wykład, ćwiczenia indywidualne i grupowe
- scenki
- dyskusje
- prezentacje
Termin i miejsce szkolenia
- 22.01.2021, Zielona Góra
- 22.01.2021, szkolenie online
- 18.02.2021, Wrocław
- 18.02.2021, szkolenie online
- 11.03.2021, Warszawa
- 11.03.2021, szkolenie online
- 20.04.2021, Poznań
- 20.04.2021, szkolenie online
- 12.05.2021, Katowice
- 12.05.2021, szkolenie online
- 24.05.2021, Gdańsk
- 24.05.2021, szkolenie online
Cena szkolenia
890 PLN*/**, cena SZKOLENIA stacjonarnego
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- notes, długopis
- przerwy kawowe, lunch
- certyfikat uczestnictwa
790 PLN*/**, cena szkolenia online
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie online
- bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
- możliwość zadawania pytań
*Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).
**Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT
Promocja świąteczna
Przy zgłoszeniu do końca 2020 roku, rabat 5% na każde szkolenie odbywające się w 2021 roku.
Istnieje możliwość wystawienie faktury w 2020 roku i skorzystanie ze szkoleń w 2021 roku.
Informacje i zgłoszenia
tel.: (22) 250 12 12, (68) 419 09 45
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl