Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Obrona przed manipulacją

Obrona przed manipulacją - socjotechniczne metody wyłudzania informacji

W dzisiejszej dobie informacja jest najcenniejszym produktem. Wyłudzanie informacji jest znane od dawna. W niektórych kręgach zawodowych jest podstawą wykonywanego zawodu.

Często zdarza się, że pracownicy całkiem nieświadomie i często w dobrej wierze ujawniają zastrzeżone informacje.

Szkolenie jest prowadzone w formie treningu mającego na celu pokazanie różnych metod wyłudzania informacji i wyrobienie czujności.

Osoba, która doświadczyła na sobie próby wyłudzenia informacji podczas szkolenia i podjęła skuteczną samoobronę w bezpiecznych warunkach, gdy spotka się z podobnym postępowaniem w sytuacji naturalnej łatwiej rozpozna próbę wyłudzenia, zachowa spokój płynący z poczucia kompetencji i zatem skuteczniej przeciwstawi się odwołując do przetrenowanych sposobów.

Konieczne jest uczulenie pracowników na różne metody wyłudzania informacji. Skuteczne jest ich zaprezentowanie, omówienie mechanizmów psychicznych, które są wykorzystywane w ich stosowaniu i prostych środków zaradczych.

Program szkolenia

  1. Socjotechnika, czyli sztuka manipulowania ludźmi
    •  reguła wzajemności
    • reguła sympatii
    • reguła niedostępności
    • reguła dowodu społecznego
    • reguła konsekwencji
    • reguła autorytetu
    • reguła wartości
    • narzędzia wpływu 
  2. Merytoryczna dyskusja, wymiana informacji czy też zręczna próba wydobycia od nas informacji:
    • jaki jest cel pytającego?
    • dokąd zmierza, co chce uzyskać? 
    • jakie motywy nim kierują?
    • jaka motywacja skłania go do podjęcia tematu? 
    • czy informacje, którymi posłużę się w odpowiedzi, przekazałbym pytającemu również przy pytaniu wprost? 
    • czy mam prawo posługiwać się określonymi informacjami w tej sytuacji? 
    • czy informacje te nie mogą być wykorzystane ze szkodą dla mnie lub instytucji, którą reprezentuję? 
  3. Wykorzystanie emocjonalnego nastawienia
    • do osoby
    • do tematu
    • do informacji
    • do firmy
  4. Metody wyłudzania informacji - obrona przed manipulacją – trening
    • słowa, brzmienie głosu
    • zmiana postawy ciała - w tym szczególnie położenie barków
    • zmiana ukrwienia skóry
    • zmiana średnicy źrenic
    • odpowiednia mimika twarzy - w tym szczególnie położenie kącików ust
    • wyraz ust
    • zmiana tonu głosu
    • gest np. lekceważenia, akceptacji itp.
    • wykorzystywanie mocnych stron

Metody szkoleniowe

  • wykład, ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • scenki
  • dyskusje
  • prezentacje

Opinie uczestników po szkoleniu

Dziękuję za szkolenie – było ciekawe, pouczające i przeprowadzone w bardzo przyjazny sposób. Na pewno dużo z niego skorzystam. Dorota, PKO BP BANKOWY PTE S.A.

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12, 739 278 100

fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (279.6 kB)

Zapytaj o szczegóły