Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » szkolenia Asertywność w komunikacji

Asertywność - czyli jak sobie radzić z trudnym rozmówcą

Asertywność jest umiejętnością, która przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych myśli, uczuć, potrzeb oraz dbałości o własne prawa bez naruszania praw innych osób. Nie jest cechą osobowości,a to oznacza, że każdy może ją posiąść.

Podczas szkolenia możemy nauczyć się bezpośrednio, uczciwie i stanowczo wyrażać swoje uczucia, postawy, opinie w sposób respektujący uczucia i poglądy rozmówcy. Asertywna postawa interpersonalna oznacza komunikowanie otoczeniu dwóch przekazów: "Ja mam prawo być sobą. Ty masz prawo być sobą". Dzięki takiej postawie kontakty z innymi ludźmi stają się łatwiejsze i bardziej satysfakcjonujące.

Poniżej przykładowe sytuacje omawiane na warsztacie.

  • Tomek od dłuższego czasu zamierzał poprosić jednego ze swoich klientów o zmianę warunków współpracy i terminowe płatności. Pracuje z tym klientem już dłuższy czas, przeszli na Ty. Niestety zdaje sobie sprawę, że współpraca nie jest korzystna dla niego i firmy. Gdy rozmawia jednak z klientem czuje zakłopotanie i wszystkie przygotowane słowa wyparowują mu z głowy...
  • Do Anny wpada (jak co dzień) koleżanka z kadr. Tylko na chwilkę... i usadawiając się wygodnie zaczyna opowiadać z detalami jak minął jej dzień. Anna spogląda na zegarek, miała zamiar nadrobić zaległości i wyjść dzisiaj punktualnie. Anna czuje złość na siebie, że znowu dała się wciągnąć w tę dyskusję, że znowu traci czas, który chciała przeznaczyć dla siebie.Anna nie wie co jej powiedzieć, żeby jej nie urazić. Przecież pracują w jednej firmie i czasem ona też korzysta z możliwości wygadania się jej. Ale wizyty Anny trwają na ogół kilka minut, czasem nawet nie wchodzi do jej pokoju - bo koleżanka oznajmia, że jest zajęta a Anna nie chce jej przeszkadzać.
  • Iwona całe swoje życie podporządkowała matce, z którą mieszka. Każda próba usamodzielnienia się, nawet najdrobniejsza, równa się atakowi nerwowemu jej matki. Iwona nie zdaje sobie sprawy, że jest zwyczajnie szantażowana emocjonalnie. Wycofała się ze swego życia, dla świętego spokoju zachowuje się tak, jak tego oczekuje matka. Iwona ma 40 lat i dużo smutku w sobie.

Na warsztacie szczegółowy nacisk położymy na :

  • Kształtowanie postawy asertywnej
  • Zwiększanie poczucia własnej wartości
  • Zachowania dystansu emocjonalnego
  • Komunikacje asertywną
  • Trening - jak sobie radzić z trudnym rozmówcą 

Program szkolenia

  1. Asertywność jako sposób radzenia sobie z rzeczywistością w trudnych sytuacjach.
    • budowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby
  2. Kształtowanie postawy asertywnej
  3. Zwiększanie poczucia własnej wartości
  4. Umiejętność zachowania dystansu emocjonalnego
    • empatia - wysłuchanie rozmówcy z głębokim współczuciem
    • szczere wyrażenie siebie
  5. Komunikacja asertywna
    • asertywność w kontaktach ze współpracownikami - zwracanie uwagi innym: komunikat "ja"
    • sztuka prowadzenia asertywnej rozmowy
    • sztuka dzielenia się swoimi poglądami - asertywne wyrażanie własnych opinii, uczuć, potrzeb i próśb
    • zasady przyjmowanie i udzielania komplementów i pochwał
    • promocja asertywnego kontaktu (granice psychologiczne, rozpoznawanie potrzeb, konstruktywne metody radzenia sobie z krytyką i obiekcjami ze strony innych, trening radzenie sobie z presją i manipulacją ze strony innych ludzi)
    • asertywne egzekwowanie swoich praw - drabina interwencji
    • formy wyrażania negatywnych uczuć- FUO (fakt, ustosunkowanie, oczekiwanie)
    • stopniowanie agresji
    • asertywna odmowa czyli jak nie podejmować się rzeczy, których podjąć się nie chce - sztuka kulturalnego, lecz stanowczego odmawiania
  6. Jak sobie radzić z trudnym rozmówcą - trening

Metody szkoleniowe

  • wykład, ćwiczenia, studia przypadku, scenki tematyczne, dyskusje
  • testy psychologiczne
  • projekty indywidualne i zespołowe
  • prezentacja

Termin i miejsce szkolenia

  • 21.08.2018, Poznań
  • 22.08.2018, Katowice
  • 04.09.2018, Gdańsk
  • 05.09.2018, Warszawa
  • 06.09.2018, Wrocław

Opinie uczestników szkoleń

Bardzo miła atmosfera. Trener bardzo doświadczony i umiejętnie przekazywał wiedzę.

                                                                     Beata Jeppesen Poland Sp. z o.o.

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Duża wiedza Pani prowadzącej.

                                                                     Elżbieta ZAKŁAD WYKONAWSTWA SIECI ELEKTRYCZNYCH MEGA POL S.A.

Cena szkolenia

490 PLN

Cena obejmuje:

  • udział w intensywnych warsztatach
  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • notes, długopis
  • przerwy kawowe i lunch
  • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Promocja wakacyjna

Przy zgłoszeniu do 31 sierpnia 2018 roku na szkolenie, które odbędzie się w 2018 roku otrzymują Państwo rabat wakacyjnyw wysokości 50 PLN za każdy dzień szkoleniowy

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (252.2 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu