Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Księgowość Finanse Controlling » Nowelizacja ustawy podatku od towarów i usług - VAT 2013

VAT 2019 - istotne zmiany w praktyce rozliczania podatku VAT

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi zmianami w zakresie podatku od towarów i usług VAT.

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do głównych księgowych, kierowników i pracowników działów księgowości.

Program szkolenia

  1. Deklaracje i zeznania w 2019 roku:
    • LIKWIDACJA deklaracji i zeznań
    • Zasady rozliczeń podatku VAT po likwidacji deklaracji
    • Jak wystąpić o zwrot podatku VAT?
  2. ZMIANY w przepisach dotyczących zasad rejestrowania i wyrejestrowywania podatników
    z rejestru VAT
  3. Ulga za złe długi – ZMIANY
  4. Bony na towary/usługi – wdrożenie przepisów unijnych
  5. Zasada podzielonej płatności – stosowanie w praktyce i ZMIANY od 2019 roku
    • Brak zgody UE na obowiązkowy split payment
    • Dobrowolność czy jednak obowiązek?
    • Zasady zapłat VAT po wprowadzeniu split payment
    • Funkcjonowanie split payment u kupującego i sprzedającego
    • Brak opłat czy jednak odpłatność?
    • Funkcjonowanie nowego rachunku
    • Wyciągi bankowe z rachunku VAT
    • Wyłączenie z egzekucji rachunku VAT
    • Likwidacja rachunku bieżącego a kwoty zgromadzone na Rachunku VAT
  6. Sposoby regulowania płatności a split payment – problemy praktyczne
    • Przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?
    • Zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
    • Płatność gotówką
    • Zapłata za pomocą karty płatniczej
    • Zapłata „za pobraniem”
    • Kompensata i potrącenie
    • Zapłata przez inny podmiot za fakturę kupującego – skutki podatkowe przy split payment
  7. Jednolity Plik Kontrolny
    • Likwidacja deklaracji i zeznań a dane wykazywane w JPK
    • Wzór JPK w przypadku rejestrów podatku VAT – aktualny wariant nr 3 – czy będzie kolejny schemat?
    • Nieprawidłowy NIP – skutki podatkowe
    • Konieczność korekty JPK bez korekty deklaracji VAT – problemy techniczne
    • Sprzedaż na rzecz osób fizycznych a wykazywanie JPK
    • Kontrole w zakresie JPK
  8. ZMIANY w zakresie fakturowania:
    • Faktura elektroniczna w przypadku zamówień publicznych
    • Kogo dotyczy zmiana?
    • Pojęcie faktury elektronicznej
    • Formy przesyłania faktury elektronicznej
    • Portal informatyczny – zasady funkcjonowania
  9. ZMIANY w zakresie kas fiskalnych i dokumentowania transakcji
    • Termin wprowadzenia i  wysyłania e-paragonów do US
    • Warunki techniczne kas fiskalnych wysyłających e-paragony
    • Wymiana kasy fiskalnej  - obecnie a NOWE uregulowania
    • NIP na paragonie, a faktura
  10. Podsumowanie szkolenia - przygowanie do wdrożenia nabytej wiedzy

Metody szkoleniowe

  • wykład
  • dyskusje
  • prezentacje

Termin i miejsce szkolenia

  • 18.02.2019, Warszawa
  • 21.02.2019, Poznań
  • 22.02.2019, Wrocław
  • 26.02.2019, Zielona Góra
  • 18.03.2019, Gdańsk
  • 19.03.2019, Katowice

Cena szkolenia

490 PLN*

Cena obejmuje:

  • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
  • przerwy kawowe i lunch
  • notes i długopis
  • certyfikat ukończenia szkolenia

*Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (289.3 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu