Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Sektor publiczny » Prowadzenie postępowania administracyjnego w praktyce - warsztaty przygotowujące do wydawania decyzji administracyjnych

Prowadzenie postępowania administracyjnego w praktyce

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wydawania decyzji administracyjnych.Szczególny nacisk zostanie położony na postępowanie, kiedy wpływa odwołanie strony i jakie czynności wykonuje pracownik, co może zrobić strona pomiędzy odwołaniem a rozstrzygnięciem nadzorczym, a co może Urząd.

Wszystkie zagadnienia omawiane będą na praktycznych przykładach podanych przez uczestników szkolenia.

Program szkolenia

  1. Strona podmiotowa postępowania
    • Organy administracji i podmioty administrujące, wyłączenie pracownika i organu
    • Właściwość
    • Strony i podmioty na prawach strony
    • Pełnomocnictwo, upoważnienie, przedstawicielstwo ustawowe
    • Udział pełnomocnika i przedstawiciela ustawowego
  2. Wszczęcie postępowania
    • Podanie – treść, sposoby wnoszenia, uzupełnienie, niewłaściwe skierowanie
    • Pozostawienie sprawy bez rozpoznania
  3. Regulacje proceduralne
    • Terminy załatwiania spraw
    • Skutki uchybienia terminu
    • Doręczenia
    • Wezwania
    • Zasady udostępniania akt stronom
    • Zawieszenie i umorzenie postępowania
  4. Postępowanie wyjaśniające
    • Postępowanie dowodowe
    • Środki dowodowe
    • Materiał dowodowy
    • Rozprawa administracyjna
  5. Decyzja administacyjna
    • Elementy obligatoryjne
    • Elementy dodatkowe
  6. Postanowienie i ugoda: forma i treść
  7. Zwykłe środki zaskarżenia
    • Odwołanie i wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
    • Zasady postępowania odwoławczego
    • Rozstrzygnięcia organu odwoławczego
    • Zażalenie
    • Samokontrola organu i instancji
  8. Tryby nadzwyczajne
    • Wznowienie postępowania
    • Uchylenie decyzji
    • Zmiana decyzji
    • Stwierdzenie nieważności decyzji
  9. Przenoszenie rozstrzygnięć zawartych w decyzji na praktykę kolejnych postępowań
  10. Podsumowanie szkolenie i wskazanie kierunków działania

Metody szkoleniowe

Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:

  • Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
  • Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
  • Dyskusje moderowane, których celem jest rozwiązanie trudnych sytuacji związanych z omawianymi zagadnieniami
  • Sesje pytań

Informacje

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Zapytaj o szczegóły szkolenia