Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » Kompetencje interpersonalne » Prawo pracy dla menedżerów

Prawo pracy dla menedżerów

Głównym celem szkolenia jest między innymi wyjaśnienie wątpliwości oraz doskonalenie umiejętności dotyczących zasad prawidłowego stosowania prawa pracy przez kadrę zarządzającą po uwzględnieniu zmian w przepisach wynikających
z nowelizacji Kodeksu pracy i innych ustaw.

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do osób zarządzających zespołami pracowniczymi, a także przedstawicieli działów personalnych.

Program szkolenia

  1. Zatrudnianie pracowników
    • Jakie mamy rodzaje umów o pracę, kiedy możemy je stosować i jakie są między nimi różnice?
    • Umowy na okres próbny - ZMIANY
    • Jakie ZMIANY wejdą w zakresie zatrudniania na umowach o pracę na czas określony i czy obejmą one obowiązujące tego typu umowy?
    • Na czym polega rozszerzenie zakresu przepisów dotyczących zakazu niekorzystnego traktowania?
    • Jakie NOWE elementy pojawią się w treści tzw. informacji dodatkowej czyli informacji o warunkach zatrudnienia?
    • Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy w zakresie informowania o możliwości zatrudnienia na pełnym lub niepełnym etacie; możliwościach awansu; wolnych stanowiskach pracy?
    • Na jakich zasadach pracownik będzie mógł złożyć wniosek o ZMIANĘ rodzaju pracy, zmianę rodzaju umowy o pracę lub zmianę wymiaru etatu?
    • Na czym polega ZMIANA w zakresie zakazu podejmowania dodatkowej pracy?
    • Z jakich NOWYCH form elastycznego zatrudnienia będą mogli skorzystać pracujący rodzice?
    • Praca kobiet w ciąży
    • Osoby niepełnosprawne – zatrudnianie, czas pracy
    • Wiek emerytalny, a stosowanie przepisów o ochronie przedemerytalnej
  2. Czas pracy - planowanie i rozliczanie – obowiązki przełożonego
    • Systemy czasu pracy
    • Przestrzeganie czasu pracy pracownika, jako jeden z obowiązków przełożonego
    • Okresy odpoczynku
    • Planowanie harmonogramów
    • Jaka jest maksymalna ilość godzin nadliczbowych?
    • Nadgodziny w weekendy, a koszty pracodawcy?
    • Obowiązki związane z tworzeniem ewidencji czasu pracy
    • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, a czas pracy pracownika szkolonego
  3. Praca zdalna – po uchyleniu przepisów koronaustawy
    • Według jakich reguł będzie świadczona praca zdalna po uchyleniu przepisów koronaustawy?
    • Na jakich zasadach będzie możliwa praca zdalna okazjonalna – na wniosek pracownika?
    • Czy pracownik będzie mógł odmówić świadczenia pracy zdalnej?
    • Czy pracownik świadczący pracę zdalnie może ją wykonywać poza miejscem zamieszkania, czy musi informować pracodawcę o okresowej zmianie miejsca pobytu?
  4. Urlopy w praktyce
    • Kiedy pracownik  nabywa uprawnienia do urlopu wypoczynkowego?
    • Od czego zależy długość urlopu wypoczynkowego pracownika?
    • Urlop na godziny prawda czy fałsz?
    • Czy urlopu udzielamy na wniosek czy bez?
    • Czy wniosek pracownika o urlop wiąże pracodawcę?
    • Obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez pracownika w związku
      z przesunięciem terminu urlopu przez pracodawcę na podstawie art. 164 § 2 kodeksu pracy.
    • Obowiązkowe wykorzystanie przez pracownika urlopu zaległego
    • Urlopy na żądanie
    • Kiedy przełożony może powinien udzielić urlopu szkoleniowego, a kiedy nie?
    • Urlopy bezpłatne
  5. URLOPY rodzicielskie, opiekuńcze – ZMIANY
    • Instrumenty prawne w przypadku nadużywania zwolnienia lekarskiego?
    • Jak ZMIENIĄ się przepisy dotyczące uprawnień pracowników opiekujących się dzieckiem w wieku do lat 4?
    • Na jakich zasadach będzie można skorzystać ze zwolnień od pracy z powodu działania siły wyższej oraz w pilnych sprawach rodzinnych?
    • Jakie zmiany zajdą w zakresie urlopu ojcowskiego?
    • Według jakich reguł pracownicy będą mogli korzystać z urlopów opiekuńczych?
  6. Nowe przepisy o sygnalistach – obowiązki pracodawcy, ochrona sygnalisty
  7. ZMIANY w przepisach dotyczące kontroli pracowników na obecność alkoholu i środków podobnie działających do alkoholu (np. narkotyków i substancji psychotropowych)
    • Jak przeprowadzać kontrolę trzeźwości pracownika obecnie i według projektu zmian do kodeksu pracy?
    • Na jakich zasadach pracodawca będzie mógł przeprowadzać kontrolę pracowników na obecność narkotyków i innych podobnie działających substancji
  8. Jak zgodnie z prawem rozstać się z pracownikiem?
    • Porozumienie stron – najbardziej bezkonfliktowy sposób rozstania się z pracownikiem?
    • Wypowiedzenie umowy
    • Przyczyna zwolnienia – dlaczego jest taka ważna?,
    • Rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym (art. 52 k.p.)
    • Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia, bez winy pracownika
    • Zwolnienie pracownika z obowiązku świadczenia pracy
    • Czasowe powierzenie innych zadań bez wypowiadania umowy
    • Porozumienie zmieniające
    • Wypowiedzenie zmieniające
  9. Kontrola PIP - Za jakie błędy odpowiada przełożony?
  10. Uprawnienia i obowiązki przełożonego
    • Dyscyplina pracy
    • Przestrzeganie procedur i przepisów BHP
    • Odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi
    • Odpowiedzialność materialna
    • Szkoda wyrządzona pracodawcy
    • Egzekwowanie odszkodowania od pracownika
    • Co jest konfliktem, a co mobbingiem - odróżnianie zwykłych konfliktów interpersonalnych od konfliktów o znamionach mobbingu
    • Jaka powinna być prawidłowa reakcja przełożonego w przypadku zauważenia mobbingu?
  11. Podsumowane szkolenia –sesja pytań – przykłady z praktyki trenera i uczestników szkolenia, plany wdrożenia treści szkoleniowych do codziennej pracy

Metody szkoleniowe

  • wykład
  • studia przypadku
  • ćwiczenia
  • dyskusje
  • prezentacje

Informacje i zgłoszenia

tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl

Karta zgłoszenia na szkolenie

Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (220.6 kB)

Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu