Cel szkolenia
Głównym
celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi technikami rekrutacji
i selekcji pracowników. Uczestnicy zapoznają się nowoczesnymi metodami doboru kandydatów
odpowiadających potrzebom organizacji w oparciu
o sprawdzone i praktyczne
procedury i narzędzia. Uczestnicy nauczą się prowadzić rozmowy rekrutacyjne
z
wykorzystaniem wywiadu kompetencyjnego i behawioralnego. Dzięki nabyciu umiejętności
profesjonalnego przygotowania i przeprowadzenia rozmowy uczestnicy szkolenia
będą bardziej efektywnie wykorzystywać czas przeznaczony na spotkania
rekrutacyjne, a spotkania te zaowocują pozyskaniem właściwych osób na właściwe
stanowiska w organizacji.
Program szkolenia
- Rekrutacja
a EMPLOYER BRANDING – budowanie profesjonalnego wizerunek pracodawcy na rynku
- aktualna sytuacja na rynku pracy
- co wpływa na markę pracodawcy?
- cele i zadania EB
- zewnętrzne i wewnętrzne narzędzia EB
- pokolenie X, Y, Z
- jak się komunikować z rynkiem?
- Wartości jakie firma ma do zaoferowania
- Rodzaje
rekrutacji
- rekrutacje wewnętrzne
- rekrutacje zewnętrzne
- rekrutacje ukryte
- Kogo
szukam? Kogo nie szukam?
- określenie wymagań stawianych nowym pracownikom, tj.
kwalifikacje
i umiejętności wymagane od kandydatów do pracy - opis stanowisk pracy, związane z nimi obowiązki, a
także warunki pracy
i płacy - opis kompetencji
- profil osobowościowy - Plan Rodgera
- dobór właściwej metody poszukiwania kandydatów do pracy
- dobór właściwej metody przeprowadzenia procesu rekrutacji
- określenie wymagań stawianych nowym pracownikom, tj.
kwalifikacje
- Idealne ogłoszenie – skuteczne i zgodne z prawem
- Analiza dokumentów aplikacyjnych – analiza, kryteria selekcji
- Rozmowa telefoniczna z kandydatem – pierwszy kontakt, dodatkowe informacje, a może rozmowa rekrutacyjna
- Selekcja właściwa -rozmowa
kwalifikacyjna, wywiad, interview
- modele prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych: wywiad kompetencyjny, wywiad behawioralny i inne
- sposoby prowadzenia rozmów: rozmowy indywidualne, rozmowy grupowe, rozmowy według ustalonego wzorca, rozmowy swobodne
- pytania do kandydatów – opracowanie przykładowych pytań, które powinny pojawić się podczas rekrutacji na wybrane przez uczestników stanowiska
- etapy prowadzenia rozmów– wspólne wypracowanie i przećwiczenie poszczególnych etapów
- Dodatkowe
narzędzia selekcji
- testy: na inteligencje, osobowościowe, bazujące na wiedzy
- zadania, symulacje
- prezentacje
- Rekrutacja
na stanowiska menedżerskie i nie tylko - specyfika Assessment Center i jego
wpływ na wyniki selekcji
- dobór uczestników, miejsca, wybór asesorów
- wybór odpowiednich ćwiczeń
- przeprowadzenie procesu
- raport końcowy - analiza pracy i identyfikacja kryteriów (kompetencji)
- Podsumowanie
procesu rekrutacji
- wybór odpowiedniego kandydata
- wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
- sposoby postępowania z kandydatami odrzuconymi
- raport końcowy
- Exit
Interview
- przyczyny odejścia pracowników
- czym jest exit interview?
- przygotowanie do przeprowadzenia rozmowy wyjściowej
- opracowanie ankiet wyjściowych
- analiza wyników
- symulacje rozmów wyjściowych
- Podsumowanie szkolenia
Metody szkoleniowe
Szkolenie
prowadzone jest metodami warsztatowymi, aktywizującymi wszystkich uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, pozwalającej
uczestnikom szkolenia odnaleźć się w realnym otoczeniu zawodowym
i w praktyczny
sposób poznać i zastosować treści wykorzystywane na szkoleniu.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną następujące metody szkoleniowe:
- Krótkie wykłady z prezentacją multimedialną
- Przykłady z praktyki uczestników i trenera prowadzącego szkolenie
- Dyskusje
moderowane mają
na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych
z omawianymi zagadnieniami - Sesje pytań
Termin i miejsce szkolenia
- 02-03.03.2020, Poznań
- 10-11.03.2020, Wrocław
- 18-19.03.2020, Gdańsk
- 23-24.03.2020, Warszawa
- 26-27.03.2020, Zielona Góra
- 16-17.04.2020, Poznań
- 21-22.04.2020, Katowice
Cena szkolenia
1290 PLN*/**,
Cena obejmuje:
- udział w warsztacie
- bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
- notes, długopis
- przerwy kawowe, lunche
- certyfikat uczestnictwa
*Cena szkolenia jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).
**Jeżeli szkolenie stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT
Informacje i zgłoszenia
tel.: (22) 250 12 12
fax: (22) 250 12 13
infobiztech@infobiztech.pl