Aktualnie przeglądasz: Szkolenia » HR Kadry Płace » Pracownicze plany kapitałowe - Nowość 2019

Pracownicze plany kapitałowe

Głównym celem szkolenia jest praktyczne omówienie i zapoznanie uczestników z nowymi uregulowaniami dotyczącymi Pracowniczych Programów Kapitałowych (PPK).

Profil uczestnika

Szkolenie jest skierowane do pracowników działów kadr, płac, księgowości i HR.

Program szkolenia

  1. Najważniejsze założenia oraz przyczyny wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych
  2. Cel i rola Pracowniczych Planów Kapitałowych
  3. Czy Pracownicze Plany Kapitałowe są obowiązkowe dla pracowników?
    • Przystąpienie, wystąpienie i wznowienie uczestnictwa w PPK – terminy i zasady
    • Co się dzieje z PPK w przypadku zmiany pracodawcy?
  4. Kto i ile wpłaca do Pracowniczych Planów Kapitałowych?
    • Wpłaty dokonywane do PPK - zasilenia obligatoryjne i dobrowolne składek do PPK
    • Podstawa i metody naliczania PPK
    • Wpłaty finansowane przez pracownika
    • Wpłaty finansowane przez pracodawcę
    • Wpłaty finansowane przez Skarb Państwa (wpłata powitalna i dopłaty roczne)
    • Podatki, ulgi, potrącenia w wpłatach na PPK
  5. Zasady i skutki dysponowania środkami z PPK
    • Dysponowanie środkami przed ukończeniem 60 rokiem życia; Wypłata transferowa, Wypłata inwestycyjna i związana z chorobą
    • Zwrot środków na wniosek pracownika
    • Dysponowanie środkami po ukończeniu 60 roku życia, Wypłata środków zgromadzonych na PPK, Wypłata w formie świadczenia małżeńskiego
    • Czy można zgłosić członków rodziny do PPK?
  6. Zasada nabywania prawa do wypłat z PPK (zdarzenia osobiste)
    • Podział środków w wyniku rozwodu
    • Dziedziczenie środków
  7. Zasady tworzenie oraz mechanizm funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych
    • Podstawy prawne tworzenia PPK w jednostkach sektora finansów publicznych
    • Osoby zatrudnione
  8. Prawa i obowiązki pracodawcy w stosunku do pracowników
    • Rola reprezentacji pracowników w tworzeniu PPK
    • Zawieranie umów PPK
    • Umowa o zarządzenie PPK
    • Umowa o prowadzenie PPK
  9. Dokumentacja PPK
    • Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK
    • Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK
    • Inne deklaracje i wnioski stosowane w PPK
    • Miejsce i czas przechowywania dokumentacji PPK
  10. Sposób zarządzania środkami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych
    • Zasady i instytucje inwestowania PPK
    • Zadania wyznaczonej instytucji finansowej
    • Koszty zarządzania PPK
    • Nadzór nad funkcjonowaniem PPK
    • Ewidencja PPK
    • Portal PPK
  11. Przepisy karne oraz sankcje za zaniechanie wykonania obowiązków bądź nienależyte ich wykonanie
    • Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie obowiązku zawarcia umów i nieprowadzenie dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK
    • Odpowiedzialność pracodawcy za niedokonywanie wpłat do PPK w przewidzianym przepisami terminie
    • Skutki nakłaniania pracodawcy do rezygnacji z PPK
    • Nowe kompetencje kontrolne PIP w zakresie PPK
  12. Podsumowanie szkolenia- sesja pytań

Metody szkoleniowe

  • wykład
  • ćwiczenia
  • dyskusje
  • prezentacje

Termin i miejsce szkolenia

  • 24.09.2020, szkolenie online
  • 24.09.2020, Wrocław
  • 06.10.2020, szkolenie online
  • 14.10.2020, Wrocław
  • 14.10.2020, Warszawa
  • 21.10.2020, Poznań
  • 21.10.2020, szkolenie online
  • 17.11.2020, Katowice
  • 18.11.2020, Poznań
  • 19.11.2020, Wrocław
  • 23.11.2020, Warszawa
  • 24.11.2020, Gdańsk
  • 09.12.2020, Poznań
  • 17.12.2020, Wrocław
  • 21.12.2020, Warszawa
  • Cena szkolenia

    590 PLN*/**,

    Cena obejmuje:

    • udział w warsztacie
    • bogate materiały autorskie zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
    • notes, długopis
    • przerwy kawowe, lunch
    • certyfikat uczestnictwa

    490 PLN*/**, cena szkolenia online

    Cena obejmuje:

    • udział w warsztacie online
    • bogate materiały autorskie w wersji elektronicznej zawierające praktyczne narzędzia i procedury, które będą wykorzystane podczas szkolenia jak również będą stanowić cenną pomoc po jego zakończeniu
    • certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej
    • możliwość zadawania pytań

    *Cena szkolenia/webinarium jest ceną netto. Do podanej ceny należy doliczyć podatek VAT (23%).

    **Jeżeli szkolenie/webinarium stanowi element kształcenia zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych - zwolnione z VAT

    Informacje i zgłoszenia

    tel.: (22) 250 12 12
    fax: (22) 250 12 13
    infobiztech@infobiztech.pl

    Karta zgłoszenia na szkolenie

    Karta zgłoszenia na szkolenie Karta zgłoszenia na szkolenie (291.1 kB)

    Formularz rezerwacji miejsca na szkoleniu